wtorek, 10 stycznia 2017

Masz ofertę na abonament? Nie przepłacaj! Play

Cześć! 😊


Dzisiaj opowiem Wam trochę o oszczędnościach w sieci Play. Jak wiadomo wiele osób korzysta z abonamentów, jednak czy to dobry wybór?
Według mnie nie..


Płacimy bardzo dużo za coś, co można mieć taniej i to bez umowy.
Wyjaśniam na przykładzie o co chodzi:

Abonament w nowej formule SOLO M w PLAY dzięki, której dostajemy:

-Nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci  i na stacjonarne
-Nielimitowane SMS-y oraz MMS-y do wszystkich sieci
-5 GB internetu


Cena usługi: 45 zł, oferta bez telefonu.

W ofercie UNLIMITED na kartę (bez umowy) dostajemy:

-Nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci i na stacjonarne
-Nielimitowane SMS-y do wszystkich sieci
-6 GB internetu


Cena usługi: 25 zł pobierana cyklicznie, co miesiąc.

Usługa SOLO ma w swojej ofercie darmowe MMS-y i to jest jej jedyny plus nad ofertą na kartę.
Oferta na kartę tańsza, aż o 20zł ma za to 1 GB więcej internetu, co miesiąc. Dodatkowo niewykorzystane gigabajty się sumują.

Podsumowując płacimy 20 zł za darmowe MMS-y.. Ale ile ich tak naprawdę wysyłamy w dobie internetu, gdzie większość ludzi już zapomina co to SMS i MMS na rzecz Facebook-a, Messenger-a, Whatsapp-a itp..?

Nie rozumiem idei pchania się w abonament. Przepłacamy, operator ma nas w garści przez 24 miesiące i nie musi się o nas starać.
Mając ofertę na kartę operator musi o nas ciągle walczyć, nie ma umowy- więc klient może przejść do konkurencji, jeśli tam pojawią się lepsze warunki. To logiczne, o którego klienta będzie się bardziej dbać, prawda?

Dobrym przykładem jest ostatnia obniżka oferty UNLIMITED z 35 zł na obecnie
25 zł tylko dlatego, by pobić ofertę konkurencji, która zaoferowała cenę 29 zł.

Wiele osób ceni sobie w ofercie abonamentowej rozliczenia, nie trzeba pamiętać o doładowaniach, płacimy przelewem.. Tak, tylko doładowania kartą zdrapką minęły już dawno. 
Teraz w łatwy i szybki sposób można doładować konto przez aplikację operatora lub za pośrednictwem banku.

Pokuszę się o stwierdzenie, że na obecną chwilę doładowania są jeszcze bardziej komfortowe niż abonament. Doładowując raz konto za kwotę 125 zł, przedłużamy ważność konta o 150 dni, więc nie musimy robić dosłownie nic przez 5 miesięcy, ponieważ z naszego konta co miesiąc automatycznie pobierze się 25 zł odnawiając ofertę. Brzmi nieźle prawda?

Kolejnym asem w rękawie są bonusy. Często za doładowania można otrzymać dodatkowe GB internetu lub minuty czy SMS-y (chodź to akurat mamy ofercie i tak nielimitowane).
Za zarejestrowanie numeru w PLAY i wpisaniu kodu *111*300*1# dostaniemy 100 zł, 10 GB internetu oraz konto ważne rok. 
Dzięki temu, że konto będzie ważne rok, możemy doładować je jednorazowo za 300 zł i przez 12 miesięcy nie przejmować się doładowaniami, a korzystać do woli :)

Jak wspomniałem GB internetu się sumują, więc już na start będziemy mieli 16 GB, a to czego nie wykorzystamy przechodzi na kolejny miesiąc.

Uważam, że abonamenty dla klientów indywidualnych są po prostu nieopłacalne i warto się zastanowić czy w obecnej sytuacji warto przepłacać 😊
A co Wy sądzicie o abonamentach? Dajcie znać w komentarzu 😉

Zapraszam również do polubienia mojego fanpage-a na Facebooku, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś/aś:




Trzymajcie się, cześć! 😊

2 komentarze:

  1. Sądzę, że oferta abonamentowa (bez telefonu) to jest po prostu okradanie klienta i wmawianie, że ma bardzo korzystne warunki. Też jestem w sieci Play, nie mam abonamentu, lecz którąś z taryf. Miesięcznie doładuję ok. 15 i dla mnie to wystarczy (nielimitowane rozmowy i sms-y w Play, 1 GB Internetu), 10 zł na 6 GB internetu pozostałe pieniądze idą na rozmowy z innymi poza siecią Play. Jest to prawdą, że starają się o klienta, który nie ma abonamentu - jeśli nie powiesz dosadnie, żeby się od#$@czepili to będą dzwonić bardzo często i proponować cuda wianki. Dlatego uważam, że czasem warto poczytać takie blogi, żeby później nie mieć żalu, że wybrało się coś z czego i tak nie korzystamy.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie tak. Ja w sumie rzadko dostaję już takie telefony. Parę razy dobitnie przedstawiając im ich własne oferty na kartę pytałem "Jaką w takim razie widzi Pan korzyść dla mnie w Pańskiej ofercie?" Kończyło się zawsze tak samo "w takim razie miłego dnia". Może mnie odhaczyli w systemie :P

      Usuń